دنیای بازیسازی فارسدا

اخبار و اطلاعات ، مقالات ، دوره های آموزشی و کلی حرف واسه گفتن

دنیای بازیسازی فارسدا

اخبار و اطلاعات ، مقالات ، دوره های آموزشی و کلی حرف واسه گفتن

دنیای بازیسازی فارسدا

تو این وبلاگ می تونی همه چی درمورد بازیسازی پیدا کنی. از اخبار نو تا اطلاعات نوآوری ها و مقالات آموزشی و دوره های آموزشی. تازه اخبار بازی های در دست ساخت خودم رو هم قرار می دم. مطمئن باشید آموزش ها و مقالات صد در صد تولید داخلی (: هستش و کپی برداری از سایت های دیگه نیست. پس بدون وجدان درد از وبلاگ ما استفاده کنید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

آموزش مقدماتی یونیتی-قسمت سوم

آموزش مقدماتی یونیتی


قسمت سوم : آشنایی با محیط نرم افزار 3 - پنجره های گیم ، سین و اینسپکتور


نویسنده : محمدهادی ربانی نژاد


سلام. قسمت سوم آموزش مقدماتی یونیتی آماده شده و تقدیم شما میشه. لطفا با نظراتتون ما رو دلگرم کنید. تو این قسمت هم مثل قسمت قبل قراره با تعدادی از پنجره های موجود در یونیتی آشنا بشیم. اگه قسمت قبل رو مطالعه نکردید به اینجا مراجعه کنید.

اول بریم سراغ پنجره گیم.

پنجره ی گیم

گزینه ی اول ، گزینه ی display هستش. اگه نمایشگر های مختلفی داشته باشید می تونید بین اونا جابجا بشید.

گزینه بعدی ، سایز نمایشگر هستش.

گزینه ی maximize on play در صورتیکه فعال باشه در زمان اجرای بازی ، این پنجره رو تمام صفحه می کنه.

گزینه ی mute audio مربوط به پخش صداست.

گزینه ی states یکی از گزینه های کاربردیه که در گوشه ی پنجره اطلاعات بازی رو نمایش میده.

بسته به نسخه ی یونیتی تون ممکنه گزینه هایی فرق داشته باشن. حالا بریم سراغ پنجره ی سین.

پنجره ی سین

این پنجره ی سینه. تو این پنجره می تونید با کشیدن و رها کردن منابع ، اونها را وارد بازیتون کنید و جابجاشون کنید. گزینه های بالای صفحه شامل مواردی مثل نوع نمایش اشیاء ، جابجایی حالت دوبعدی ، نمایش نور ، نمایش اشیاء صوتی و جستجوی اشیای موجود در صحنه میشه.

برای جابجایی در جهت های مختلف می تونید از نشانگر جهت ها در قسمت سمت راست بالای پنجره استفاده کنید.

نشانگر های جهت ها

شما با کلیک کردن روی هر کدوم از جهت های این نشانگر ، به همون جهت منتقل میشید. x جهت افقی ، y جهت عمودی و z عمق هستش. همچنین شما می تونید با کلیک کردن روی مکعب بین دو حالت prespective و isometeric جابجا بشید. بهتره با جابجا شدن بین این دو حالت خودتون فرقش رو احساس کنید. بعلاوه نشانگر ، با کلیک راست کردن روی متن زیر اون ، جهت های مختلف نمایش داده میشن که از اونجا هم می تونید جهت مورد نیازتون رو انتخاب کنید.

اینها تنها راه ها برای جابجایی در صحنه نیست. با استفاده از کلیک راست و غلتاننده موس و همچنین کلید های W ، A ، S ، D در صحنه با سرعت و به راحتی جابجا بشید.

آخرین پنجره ، اینسپکتور هستش. اینسپکتور ، کامپوننت ها رو ایجاد و مدیریت می کنه. کامپوننت یعنی جزء سازنده یا عنصر. در حقیقت کامپوننت ها اجزای مختلف شاخصه ها و رفتار های اشیاء رو نشون میدن. مثلا تصویر زیر پنجره ی اینسپکتور مربوط به یه اسپرایت دوبعدی موجود تو صحنه رو نشون میده که شامل دو کامپوننت Transform و Sprite Renderer میشه.

پنجره ی اینسپکتور

هر شی تو صحنه حداقل سه تا شاخصه ی position یا مکان ، rotation یا چرخش و scale یا اندازه رو دارن. البته یوآی ها یخورده فرق دارن. این سه شاخصه در کامپوننت ترنسفورم قرار دارن.

کامپوننت دوم وظیفه ی نمایش تصویر اسپرایت در صحنه رو داره.

شما با استفاده از گزینه ی Add Component می تونید کامپوننت جدیدی رو به آبجکتتون اضافه کنید. در این مقاله فرصتی برای معرفی تک تک کامپوننت ها نیست و سعی می کنیم تو دوره های مختلف با کامپوننت های مختلفی آشنا بشیم.


شما می تونید فایل PDF این آموزش رو دانلود کنید.

نظرات  (۱)

سلام دوست من میخوام بهت یه پیشنهاد کسب درامد بدم اول اینکه کاملا واقعیه میتونی امتحان کنی دومن وقت زیادی نمیخواد صرف کنی حداقل میتونی شارژ انترنتت رو در بیاری حتی میتونی وبلاگ رو هم بازدید ش رو بالا ببری بری ثبت نام برو به این دو ادرس اگه متوجه نشدی میتونی با من در تلگرام ارتباط برقرار کنی تا برات کامل توضیح بدم.
id telegram:@web19
سایت دوم
پاسخ:
ممنون از پیشنهادتون دوست عزیز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی