دنیای بازیسازی فارسدا

اخبار و اطلاعات ، مقالات ، دوره های آموزشی و کلی حرف واسه گفتن

دنیای بازیسازی فارسدا

اخبار و اطلاعات ، مقالات ، دوره های آموزشی و کلی حرف واسه گفتن

دنیای بازیسازی فارسدا

تو این وبلاگ می تونی همه چی درمورد بازیسازی پیدا کنی. از اخبار نو تا اطلاعات نوآوری ها و مقالات آموزشی و دوره های آموزشی. تازه اخبار بازی های در دست ساخت خودم رو هم قرار می دم. مطمئن باشید آموزش ها و مقالات صد در صد تولید داخلی (: هستش و کپی برداری از سایت های دیگه نیست. پس بدون وجدان درد از وبلاگ ما استفاده کنید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

آموزش مقدماتی یونیتی-قسمت دوم

آموزش مقدماتی یونیتی


قسمت دوم : آشنایی با محیط نرم افزار 2 - پنجره های هایرارکی و پروژه


نویسنده : محمدهادی ربانی نژاد


سلام. این قسمت دوم آموزش متنی ما هستش. اگه قسمت قبل رو مطالعه نکردید حتما از اینجا مطالعه کنید. با ما همراه باشید.


ما تو قسمت قبل با محیط یونیتی آشنا شدیم. اگه قسمت قبل رو مطالعه نکردید حتما از اینجا مطالعه کنید. تو این قسمت قصد داریم با پنجره های hierarchy و project آشنا بشیم.

تصویری از پنجره ی هایرارکی

این تصویر یه پنجره ی هایرارکی رو نشون میده. تو این صفحه شما می تونید گیم آبجکت های توی بازی رو مشاهده کنید ، مرتبشون کنید و یه سری گیم آبحکت هم به بازی اضافه کنید. با زدن دکمه ی create لیست زیر باز میشه.

گزینه های create در پنجره ی هایرارکی

گزینه ی اول یه گیم آبجکت خالی اضافه می کنه. یعنی هیچی جز یه مختصات نداره. بعدا با کاربرداش آشنا میشیم.

گزینه ی دوم یه گیم آبجکت زیر مجموعه ی خالی اضافه می کنه.

گزینه ی سوم یه سری حجم های سه بعدی مثل مکعب ، کره ، استوانه و ... ایجاد می کنه.

گزینه ی چهارم اسپرایت (یا همون مدل دوبعدی) ایجاد می کنه.

گزینه ی پنجم نور ها هستن. نور ها تو محیط سه بعدی باعث دیده شدن اشیاء میشن. می تونید با تمرین و تکرار با انواع نور ها آشنا بشید.

گزینه ی ششم اشیاء مربوط به صدا ها هستن.

گزینه ی هفتم UI هستن. یوآی در حقیقت یه پکیج بوده که بعد ها به صورت رسمی به یونیتی اضافه شده. یوآی ها برای ساخت کلید ها و متن ها بسیار کاربردیه. با استفاده از یوآی میشه به راحتی منو ساخت. تو اولین دوره ی آموزشیمون یاد می گیریم که چطور با استفاده از یوآی منو بسازیم.

گزینه ی هشتم پارتیکل سیستمه. پارتیکل ها ذرات کوچیکی هستن که برای شبیه سازی حالات مختلف مثل دود و ابر و آتش به کار میره.

گزینه ی نهم دوربینه. دوربین ها چشم های بازیکن هستن. یعنی بازیکن تصویری رو که دوربین دریافت می کنه رو می بینن.

 حالا بریم سراغ پنجره پروژه. 

تصویری از پنجره ی پروژه

این پنجره ی پروژه است. برای اینکه بتونید از انواع منابع تو بازیتون استفاده کنید باید اون ها رو با کشیدن و رها کردن وارد این پنجره کنید. شما می تونید منابعتون رو اینجا مرتب کنید. اینجا هم مثل پنجره هم یه منابعی رو ایجاد کنید.

گزینه های create در پنجره ی پروژه

این ها منابعی هستن که می تونید از طریق پنجره ی پروژه به بازیتون اضافه کنید.

شما می تونید فایل PDF این آموزش رو دانلود کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی