دنیای بازیسازی فارسدا

اخبار و اطلاعات ، مقالات ، دوره های آموزشی و کلی حرف واسه گفتن

دنیای بازیسازی فارسدا

اخبار و اطلاعات ، مقالات ، دوره های آموزشی و کلی حرف واسه گفتن

دنیای بازیسازی فارسدا

تو این وبلاگ می تونی همه چی درمورد بازیسازی پیدا کنی. از اخبار نو تا اطلاعات نوآوری ها و مقالات آموزشی و دوره های آموزشی. تازه اخبار بازی های در دست ساخت خودم رو هم قرار می دم. مطمئن باشید آموزش ها و مقالات صد در صد تولید داخلی (: هستش و کپی برداری از سایت های دیگه نیست. پس بدون وجدان درد از وبلاگ ما استفاده کنید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

آموزش مقدماتی یونیتی-قسمت اول

آموزش مقدماتی یونیتی


قسمت اول : آشنایی با محیط نرم افزار


نویسنده : محمدهادی ربانی نژاد


سلام به شما عزیزان. این اولین آموزش وبلاگ ما هستش و در حقیقت مقدمه ی دوره های آموزشیمون. با ما همراه باشید.

قراره ما تو یه مجموعه آموزش های متنی یه سری مباحث ابتدایی رو یاد بگیریم تا تو دوره های آموزشی به مشکل برنخوریم. چون تو دوره ها مباحث ابتدایی تکرار نمیشه. تو این مجموعه آموزش ها صرفا مباحث کلی و پایه ای رو میگیم. چون مباحث دیگه رو تو دوره ها یاد می گیریم. اگه دنبال یه آموزش جامع و خوب که یونیتی رو از صفر آموزش بده هستید آموزش «یونیتی برای همه آقای رجب زاده» بسیار مناسبه.

خب تو این قسمت قراره با یونیتی آشنا بشیم. یونیتی یه نرم افزار بازیسازی هستش که به شما این امکان رو میده تا بازی های دوبعدی و سه بعدی بسازید. یونیتی نرم افزاری قدرتمنده که می تونه برای پروژه های بزرگ هم مناسب باشه. از طرفی رابط کاربری آسان ، پشتیبانی قدرتمند و فراوانی آموزش ها و منابع باعث میشه این نرم افزار برای استودیو های کوچیک و مستقل و حتی تازه کار ها مناسب باشه. یونیتی دارای نسخه های زیادیه که هر کس بسته به نیازش از نسخه های مختلف استفاده می کنه. آخرین نسخه ی اون یونیتی 2018 هستش که پیشرفت های فوق العاده ای داره. اما ما تو آموزش هامون از یونیتی 5 استفاده می کنیم.شما می تونید از سایت اصلی یونیتی نسخه رایگانش یا از سایت های مختلف نسخه ی کاملش رو دریافت کنید.

بعد از دریافت و نصب نرم افزار ، زمانیکه نرم افزار رو باز می کنید با صفحه ی زیر مواجه می شید.

صفحه ی ورودی نرم افزار

تو این صفحه شما می تونید پروژه تون رو بسازید.

گزینه ی اول یعنی project name نام پروژه ی شماست.

گزینه ی دوم یعنی location مکان ذخیره سازی پروژه است.

گزینه های سوم زیر گزینه ی دوم سمت چپ قرار دارن. این گزینه ها معلوم می کنن میخواین تو محیط دوبعدی بازی بسازین یا سه بعدی. با گزینه ی asset packages می تونید پکیج* به بازیتون اضافه کنید.

گزینه ی چهارم یعنی create project پروژه ی شما رو می سازه.

بعد از ساخت پروژه ، وارد نرم افزار میشید.

محیط نرم افزار

این محیط نرم افزاره. شما شاهد پنجره های مختلف هستید که دونه دونه شون رو توضیح میدم. شما می تونید جای این پنجره ها رو جابجا کنید یا از چیدمان های آماده استفاده کنید. برای استفاده از چیدمان های آماده به گزینه ی layout در سمت راست بالا برید. خب بریم سراغ پنجره ها.

پنجره scene در حقیقت پنجره ایه که محیط بازیتون رو نشون میده و شما می تونید تو این صفحه بازیتون رو ویرایش کنید.

پنجره game خروجی نمایشی بازیه. یعنی اون چیزی که قراره به بازیکن نمایش داده بشه تو این پنجره دیده میشه.

پنجره hierarchy آبجکت** های توی بازی رو نشون میده. شما می تونید از اینجا یه سری آبجکت رو به بازیتون اضافه کنید و اونا رو مدیریت کنید.

پنجره project منابع بازی شما رو نشون میده. شما می تونید منابعتون رو وارد این پنجره کنید و بعدش تو بازی از اونا استفاده کنید. شما می تونید منابعتون رو تو این پنجره مدیریت کنید.

پنجره console پیغام ها و خطاهای بازی رو نشون میده.

پنجره inspector پنجره ایه که رفتار آبجکت های مختلف رو برنامه سازی می کنه. تو قسمت بعد بیشتر با این پنجره آشنا میشیم.

پنجره asset store شما رو به فروشگاه پکیج رسمی یونیتی منتقل می کنه. البته به اینترنت و فیلترشکن نیاز دارید. شما همونجا می تونید پکیج مورد نیازتون رو دانلود کنید و مستقیما به بازیتون اضافه کنید.

به جز این پنجره ها ، پنجره های مهم و کاربردی دیگه ای هم وجود داره؛ مثل animation (انیمیشن سازی) ، animator (مدیریت انیمیشن های آبجکت) ، lighting (نورپردازی صحنه) ، navigation (جهت یابی) و ... . تو دوره های مختلف با پنجره های مختلف بیشتر آشنا میشیم.

 

*پکیج : پروژه های آماده ی یونیتی که کاربردای مختلفی داره.

** آبجکت ها : گیم آبجکت ها هرگونه اشیاء توی بازی.


شما می توانید فایل PDF آموزش را دانلود کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی